2007. december 3., hétfő

Kirándulás Bécsben

A kirándulás szombaton volt. Reggel 5.50 perckor volt a gyülekező az Alkotás utcánál, az iskolával szemben.

Nagyjából most is hoztam a formám, elkéstem úgy körülbelül 3 percet, de először a Szigeti kapujánál kerestem őket, eleinte pánikba estem, hogy megint elkéstem és biztos nélkülem mentek el. Benyúltam a zsebembe, mert ott volt a lap, amin rajta volt, hogy mikor találkozunk és hol, mi lesz az, a napi program Bécsben, meg ilyenek. Elolvastam, hogy az Alkotás utcánál lesz a találkozó. Egy kicsit megnyugodtam, bár még mindig hevesen vert a szívem, ne hogy lekésem. Ahogy átmentem a zebrán, megláttam a két buszt. Elkezdtem rohanni a buszok felé. Megkérdeztem valakinek a szülejét, hogy ez a két busz megy-e Bécsbe. A válasz igen volt. Felszálltam a mi buszunkra és leültem Szilvi mellé. Az utazás csak most kezdődött el. Még 4 óra buszozás van hátra.

Este alig tudtam aludni valamit, hiszen 22 óra körül értem haza, aztán ettem valamit, és ledőltem, piheni. A kis pihenésből lett 6 óra alvás. Reggel 4 óra előtt már fenn voltam, és anyukámat is felkeltettem.

A buszon oda felé nem aludtam semmit. Szilvivel, Rékával és Szonjával beszélgettünk egész végig. A busz megállt egyszer Győr-Moson-Sopron megyében valahol. Ott kb. fél órát töltöttünk el, aztán utaztunk tovább.

A táj gyönyörű volt, vagyis nekem nagyon tetszett. Az volt benne a szép szerintem, hogy a hó nem rég esett és ott meg maradt. Úgy maximum 10 centiméteres hó lehetett arra.

Bécsbe reggel 10 körül érkeztünk.
A Belveder múzeum elé tett le minket a busz. Stréda tanárnő még a buszon beszedte mindenkitől a 10 eurót. (Ez tartalmazta a múzeumi belépőt, ami 3. 30 euró volt és a jegyet, ami 5 euró 70 cent volt.)
Első dolgunk volt, megnézni a múzeumot. Igazság szerint nekem nem az összes kép tetszett. De amik nagyon tetszettek, azok ezek voltak:

festmény - év - festő
-Bettina Bauer - 1908 - Max Kurzwell
-
Napoleon am St. Bernhard - 1801 - Jacques-Louis David
-
Frühling im Prater - 1882- Tina Blan
-
Blumenstück - 1835 - Josef Nigg
-
Großes Stilleben mit Prunkpokal - 1839 - Ferdinand Georg Waldmüller
-
Ansicht von Aricca - 1842 - Johann Heinrich Schilbach
-
Nachmittag auf Capri - 1829 - Carl Blechen
-
Der Watzmann von Wimbachtal aus - 1818 - Heinrich Reinhold

A múzeumi látogatás délig tartott. 12-től délután 5-ig szabadon járkálhattunk a városban.

Én Szonjával, Szilvivel, Rékával és Pötyivel (<--- Istvánnal) voltam "egy csoportban". Először a Karlsplatz-ra mentünk. Ott megvettük a napi jegyet, ami egésznapra szól(t), korlátlanul utazhat(t)unk bármilyen közlekedési eszközzel.
Metróval utaztunk a Rathaus platz-ra, ez Bécs egyik legnagyobb tere. Itt található a legnagyobb karácsonyi vásár. Egy hosszú nézelödést, egy kis pihenő követett, aztán onnan gyalog elsétáltunk a Freyung térre, itt is karácsonyi vásár volt. Alapos nézelödés után gyalogoltunk tovább még egy kicsit. Nagyon szépek voltak az utcák, minden karácsonyi díszben ragyogott.
Elmentünk a metróhoz. Az idő nagyon gyorsan eltelt, de mégis, olyan lassúnak tűnt. Persze, mert ha az ember magát jól érzi egy helyen, és egy társaságban az idő nagyon gyorsan eltel.
Már délután 4 óra körül volt. Siettünk a Karlsplatz-ra, mert ott is körbe akartunk nézni egy kicsit.

Minden második éppen felék járó embert megkérdeztünk, hogy mi merre van.
Pötyi, Szonja, Réka meg Szilvi németül, én meg angolul kérdezgettem az embereket. Mindenki segítő kész volt, szívesen válaszoltak minden feltett (néha nyelvtanilag helytelen) kérdésünkre. Sokszor volt, hogy tudtuk, merre kell menni, csak, hogy fejlesszük nyelvi tudásunk, kérdeztük meg az arra járó embereket, hogy mi, merre található.

A nézelődés és a vásárolgatás közben jól elvoltunk. Nagyon sok szép pillanatot örökítetünk meg Szilvi, Réka és Pötyi kamerájával. Az én mobilom lemerült, így csak pár képet tudtam készíteni. Sajnos.


Már 4 óra volt, mikor metróval a Karlsplatz-on voltunk. Kettő átszállással oda értünk. De az előtt elmentünk még a Maria Theresia Platz-ra ott is jó sokat nézelődtünk. Délután 5-kor volt a gyülekező a Karlsplatz-on. Bár, mi már 4 körül ott voltunk, de Szilvivel ketten elmentünk nézegetni ajándékokat karácsonyra a családtagjainknak.
5-re a templom előtt voltunk, már sokan álltak ott, és várták a többieket, de mi kicsit arrébb mentünk és leültünk egy padra, és ott várakoztunk.
Nagyon sokan nem jöttek időben oda, így az eltervezett indulásnál fél órával később indultunk el.

Este 10 helyett, 9 körül értünk haza. A vissza felé úton, nagyon fáradt voltam, és aludtam is egy kicsit. Nem bántam meg, hogy eljöttem és nagyon örülök, hogy elmentem. Talán mondhatom, hogy életem egyik legjobb napja volt a szombati.

Majd valamikor tavasszal is lesz ilyen kirándulás, de akkor (ha jól emlékszem) Burgerlandba megyünk. De jővőre is lesz, adventi kirándulás Bécsbe. Aki akar az jöjjön, ajánlom mindenkinek. :)

Nincsenek megjegyzések: