2008. április 10., csütörtök

Mit gondolok a BKV sztrájkról

Hogy mit gondolok?
Huuuh, ezen el kell gondolkoznom... mert igazából, ez nem egy könnyű téma.
Szóval az első gondolatom az, hogy ennek nem lesz egy hamar vége. A busz vezetők fizetés emelédt akarnak, de a BKV nem enged, és féltik az állásukat, mivel úgy vélekednek, hogy munkahelyük veszélyben van. A buszvezetők nem kérnek nagy fizetés emlést, csak egy kicsit, nem plusz egy havi fizetést kérnek, hanem pont annyit, hogy megéljenek "normálisan" belőle. De szerintem még ez sem elég... mert ha megnézzük, hogy mennyit kapnak, és mennyit kérnek, a különbség csupán pár ezer forint, de belegondolva abba is, hogy mennyi buszvezető van, akkor az havi pár millió forint plusz költség a BKV-nek.
De űgy vélekedek, hogy a sztrájkokkal nem fognak menni sokra. A város lebénul néhány órára... ez a BKV-nek veszteség csak, mert a jegyeket-bérleteket vásárló emberek ezekben az órákban nem vesznek jegyet, és az ellenőrök sem bírságolhatnak meg senkit, hiszen nem járnak a buszok, metrók, villamosok.
Ezek a sztrájkok egyre hosszabbak leszenek. Eleinte csak egy-két busz-, villamosvezető sztrájkolt, de az utolsó BKV sztrájk alkalmából egy busz, egy villamos, egy metró sem ment. Budapest egyszerűen lebénult a tömegközlekedés szempontjából néhány órára... és szerintem lesz ez még rosszabb is. Nem akarok vészmadár lenni, és lehet rosszul hiszem, de szerintem a BKV nem fog engedni, és hát a két "harcban álló fél csatájának", nem csak ők a károsultjai, de még a köznapi emberek is, akik busszal vagy más tömegközlekedési eszközzel mennek az iskolába, vagy a munkahelyükre.
Szerintem ennek az egész "háborúnak" ez még csak az eleje, és nem lesz valami jó vége, ha egy hamar nem jutnak közös hangra. Bár szerintem hallunk még pár BKV sztrájkról a közel jővőben..
Igazából nem értem miért. Nem találom ebben az egészben a Felteszem magamban a kérdést: Azért mert a BKV-nek nincs elég pénze? Ezért emelték meg a jegy és bérlet árakat? És a pénz hiány miatta nem engednek a sofőröknek? Miért?
Nem vagyok felnőtt, hogy megértsem, de úgy gondolom sok felnőtt sem érti, mert nekem úgy látszik, hogy eltakarnak sok információt az emberek elől a sztrájkokkal és azoknak a a kifolyó okából... lehet ez hiányzik, ez az a miért?

Nincsenek megjegyzések: